Hos LEDproff er forbrugerens vilkår og rettigheder en central af vores forhold til kunden. Nedenfor kan du læse procedurer og retningslinjer, der bygger direkte på principperne fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens anbefalinger, som du kan læse mere om her.
1. Bestilling
Varer der bestilles i vores webshop og leveres som udgangspunkt fra dag til dag såfremt de er lagervarer. Ordrer afgivet inden kl. 14.00 (fredag dog inden kl. 13.00) afsendes samme dag. I tilfælde at en eller flere varer er udsolgt, forbeholder vi os ret til først at sende ordren, når alle bestilte varer er på lager. Besked om forventet leveringsdato vil blive meddelt. Alle kontrakter indgås på dansk.
2. Faktura
Når du har bestilt og modtaget varen, trækker vi pengene fra din konto, i den forbindelse
vil du herefter modtage en mail, vedhæftet din Faktura på købet.
3. Priser
Alle oplyste priser vises inkl. Dansk moms på 25%.
4. Levering
Fragt starter ved kr. 34,-. Pakker leveres med GLS, Fragten vil fremgå af din ordrebekræftelse
Der kan vælges mellem levering til døren, pakkeshop eller levering til virksomhed
Vi levere kun til Danmark, men hele danmark også øerne.
5. Betaling (gebyrfri)
Dankort.
Visa.
MasterCard.
Visa Electron.
PayPal.
EAN nr.
Kontooverførsel. (Denne betalingsform er ikke omfattet af indsigelsesordningen)
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på
PayPals hjemmeside.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Gælder: Visa, Mastercard og Visa Electron.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
6. Betalingsbetingelser
Betaling skal ske senest den dato fakturaen angiver som sidste rettidige betalingsdag. Som hovedregel skal betaling ske netto kontant. Såfremt en sidste rettidige betalingsdag ikke er angivet, skal betaling ske kontant ved levering. LEDPROFF.DK er berettiget til at beregne renter og rykkergebyrer af den til enhver tid forfaldne betaling med 2% pr. måned indtil det forfaldne er betalt, såfremt betaling sker efter forfaldsdag. Købers indbetalinger afskrives først på tilskrevne forfaldne renter og omkostninger. Derefter på gælden. Køber er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav på LEDPROFF.DK som ikke er skriftligt anerkendt af LEDPROFF.DK og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købesummen på grund af modfordringer af nogen art. Såfremt levering udskydes på grund af købers forhold af nogen art, er køber forpligtet til at betale til LEDPROFF.DK, som om levering var sket til aftalt tid. LEDPROFF.DK kan ved skriftlig meddelelse fravige dette.
7. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på LEDPROFF.DK har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Vi gør opmærksom på, at LED-produkter der bliver forbundet til en lys- eller bevægelsessensor, kan få beskadiget den indbyggende LED-driver i LED-produktet.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi anbefaler at du undersøger varen ved modtagelsen, for at tjekke for transportskader, og kontakter os hurtigst muligt,
Undersøgelsesgebyr ved ikke defekte varer.
LEDPROFF.DK forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Hvis LEDPROFF.DK finder varen OK efter test, må det påregnes, at varen sendes retur med en regning for udført arbejde. Undersøgelsesgebyret er 400 kr. og du skal give særskilt samtykke til gebyret, når varen indleveres til reklamation. Du skal naturligvis kun betale undersøgelsesgebyret, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt efter købelovens bestemmelser. Først efter test vil LEDPROFF.DK foretage en evt. ombytning / kreditering.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
LEDPROFF.DK
Kometvej 26B
6230 Rødekro
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
8. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved salg@ledproff.dk, eller tlf: 71 99 48 42 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er
købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter den dato, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Parti varer. som paneler, armature eller andet
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.:500
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på. Hvis plomberingen er sket på disse varetyper
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
LEDPROFF.DK
Kometvej 26B, 6230 Rødekro
Mærk pakken Fortrydelsesret og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos LEDPROFF.DK
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. LEDPROFF.DK anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til LEDPROFF.DK Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted
9. Levering til andre steder end dk
Som følge af at vi er en dansk virksomhed, levere vi ikke til udlandet. Ej heller på forespørgsel..
10. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE
Erhvervsdrivende har samme salgsbetingelser som forbrugere, dog med følgende modifikation:
- Som erhvervsdrivende har du ingen fortrydelsesret.
- Såfremt vi modtager krav fra tredjepart om gebyre eller andet uanset årsag betales disse ikke
- Der gives 1 års reklamationsret, gældende fra fakturadatoen.
- Ved evt. ombytning eller en reparation, bliver reklamationsperioden ikke fornet.
- LEDPROFF.DK forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inkl. leveringsomkostninger samt evt. renter og omkostninger er betalt fuldt ud.
- Omkostninger i forbindelse med en evt. håndhævelse af ejendomsforbeholdet vil altid påhvile køberen.
- Der tilskrives renter fra forfaldsdatoen med 1,5% pr påbegyndt måned.
- I tilfælde af reklamation, skal køber selv afstå omkostninger til forsendelse og evt. pakning.
- Reklamation over fragtskader skal foretages af modtageren direkte til fragtførere senest 48 timer fra leverancen har fundet sted.
11. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos BMD Trading Denmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne
formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en
tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på LEDPROFF.DK er BMD Trading Denmark ApS
Som registreret hos BMD Trading Denmark ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener,
at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine
persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i
forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine
persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: salg@ledproff.dk
12. Lovvalg og værneting
Dansk ret finder anvendelse.
Stillingtagen til om den internationale købelov, CISG, skal undtages, hvilket er relativt ofte forekommende.
Domstols- eller voldgiftsbehandling, herunder stillingtagen til lokation, eksempelvis Retten i Aarhus eller evt. voldgiftsbehandling i København efter Voldgiftsinstituttets regler.
13. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@ledproff.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og
højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et
gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset
beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
her - http://ec.europa.eu/odr
14. Generelle oplysninger om virksomheden
LEDPROFF.DK
v/ BMD Trading Denmark ApS
Nordkajen 5
6000 Kolding
E-mail: salg@ledproff.dk
CVR: 36025050
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR | |||
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) | |||
| |||
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: | |||
_________________________________________________________________________________________ | |||
Bestilt den: ______________________________ Modtaget den: _______________________________ | |||
Forbrugerens navn: | ______________________________________________________________________ | ||
Forbrugerens adresse: | _____________________________________________________________________ | ||
Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir): | ___________________________________________________________________ | ||
Dato: __________________________ | |||
Handelsbetingelser er senest opdateret den 22.03.2024